onsdag 23 december 2009

En dröm

Andras drömmar brukar vara av minimalt allmänt intresse men den här var så egendomlig att jag fick lust att dela med mig.

Allt började med att jag läser i tidningen att landets äldre ska få pensionen sänkt med 350:- nästa år. Det är sådant som kan göra mig så riktigt upprörd. Så jag skrev av mig det värsta på min Facebook-sida; "Höj skatterna. Höj pensionen".
Men nu till drömmen:

Det är sommar och sol och jag är ute och åker i en gammal T-Ford som dessutom är nedcabbad. Vår GPS-navigator har fört oss ut på en usel väg mitt i en åker. Vägen är spikrak med en grässträng i mitten. Lite längre fram är det en mötesplats.
När vi kommer fram till den lilla fickan kör vi åt sidan därför att möter några motorcykelpoliser. Det visar sig att den vi möter är vår stadsminister John Fredrik Reinfeldt i full kortege.

Jag och mina passagerare hoppar därför ut ur T-Forden och medan kortegen far förbi står vi vid vägkanten och skanderar:
Vi vill ha högre skatter
Vi vill ha högre skatter

Sedan vaknade jag undrade vad drömmen egentligen betydde.

God Jul

Inga kommentarer:

Etiketter

politik (70) filosofi (18) Böcker (13) Kultur (11) Musik (11) Film (8) IT (7) religion (7) Gnäll (6) Media (6) Humor (5) Internet (5) rasism (5) Historia (4) Konst (4) Visor (4) Datorer (3) Debatt (3) Radio (3) Sunk (3) TV (3) Verslära (3) schlager (3) träning (3) Äldreomsorg (3) England (2) Etik (2) Göteborg (2) James Bond (2) Korrelation (2) Kul (2) Miljö (2) Poddradio (2) Språk (2) Teknik (2) café (2) journalistik (2) jämställdhet (2) mat (2) nostalgi (2) psykologi (2) skola (2) Barn (1) Björktavlor (1) Blog (1) Bröllop (1) Deckare (1) EU (1) Faktiodet (1) GP (1) Gnällbältet (1) HBT (1) Hyland (1) Istanbul (1) Kausalitet (1) Komik (1) Konsert (1) Kärnkraft (1) Norge (1) Original (1) Oscar Wilde (1) Povel Ramel (1) Privat (1) Recept (1) Resor (1) Ryssland (1) Rövare (1) STIM (1) Speedway (1) Spel (1) Text (1) Tidningar (1) Typografi (1) Vätgas (1) Web (1) alkohol (1) barnuppfostran (1) beethoven (1) blogg (1) bluff (1) dataspel (1) deklaration (1) diplomati (1) fiol (1) folkmusik (1) gjutjärn (1) hiphop (1) kalkon (1) kläder (1) kollektivtrafik (1) kolonialism (1) kulning (1) kärlek (1) mode (1) mässa (1) noveller (1) nyheter (1) pekoral (1) personligheter (1) rykten (1) skatt (1) skämt (1) spam (1) statistik (1) textäventyr (1) upphovsrätt (1) ylande (1)