onsdag 28 september 2011

Så stängs en dörr

Det är lika bra att erkänna; Jag hade fel!
I min enfald trodde jag att en öppen debatt och kunskap skulle vara ett sätt att bekämpa nynazismen / rasismen / högerpopulismen. Vad jag inte räknat med var den fanatism som präglar dess företrädare, en fanatism som gör att man bryter alla underförstådda regler för hur en debatt ska bedrivas och i stället ser sig som en upphöjd upplyst elit, vars enda syfte är att upplysa en omgivningen att vi står inför randen till ett stup.

Förmodligen kommer det en dag då dessa personer ser vad deras fundamentalism ställt till med, men fram tills dess får de leka i sin egna sandlåda. Här släpper jag inte längre in dem. All trafik modereras numer och jag släpper bara igenom den inlägg som jag anser för debatten vidare.

I förlängningen ser jag bloggen som en del av mitt hem och på samma sätt som jag väljer mina gäster till hemmet så väljer jag mina gäster i bloggen.

Jag beklagar åtgärderna men mitt liv är för kort att kastas bort på trångsynta, fördomsfulla rasister.

Inga kommentarer:

Etiketter

politik (70) filosofi (18) Böcker (13) Kultur (11) Musik (11) Film (8) IT (7) religion (7) Gnäll (6) Media (6) Humor (5) Internet (5) rasism (5) Historia (4) Konst (4) Visor (4) Datorer (3) Debatt (3) Radio (3) Sunk (3) TV (3) Verslära (3) schlager (3) träning (3) Äldreomsorg (3) England (2) Etik (2) Göteborg (2) James Bond (2) Korrelation (2) Kul (2) Miljö (2) Poddradio (2) Språk (2) Teknik (2) café (2) journalistik (2) jämställdhet (2) mat (2) nostalgi (2) psykologi (2) skola (2) Barn (1) Björktavlor (1) Blog (1) Bröllop (1) Deckare (1) EU (1) Faktiodet (1) GP (1) Gnällbältet (1) HBT (1) Hyland (1) Istanbul (1) Kausalitet (1) Komik (1) Konsert (1) Kärnkraft (1) Norge (1) Original (1) Oscar Wilde (1) Povel Ramel (1) Privat (1) Recept (1) Resor (1) Ryssland (1) Rövare (1) STIM (1) Speedway (1) Spel (1) Text (1) Tidningar (1) Typografi (1) Vätgas (1) Web (1) alkohol (1) barnuppfostran (1) beethoven (1) blogg (1) bluff (1) dataspel (1) deklaration (1) diplomati (1) fiol (1) folkmusik (1) gjutjärn (1) hiphop (1) kalkon (1) kläder (1) kollektivtrafik (1) kolonialism (1) kulning (1) kärlek (1) mode (1) mässa (1) noveller (1) nyheter (1) pekoral (1) personligheter (1) rykten (1) skatt (1) skämt (1) spam (1) statistik (1) textäventyr (1) upphovsrätt (1) ylande (1)