torsdag 22 oktober 2009

Lite roligt med Spam

I dag har jag roat mig. Till min brevlåda kom följande...

Dear e-MAIL Winner,
Your email address won £850,000.00 GBP in this month NATIONAL LOTTERY E-mail online drew.
To file for your claim, contact our agent Mr. Dennis White with
the details below(Full Names, Contact Address, Country, Age, Sex, Occupation &
Telephone numbers) to this Email: uknl.claimsdpt02@administrativos.com
Phone Number: Tel: +44 703 595 6312
Please do reply to this mail Email: uknl.claimsdpt02@administrativos.com
Yours Sincerely,
Anderson Hillary
(Web-Email Information Manager)


Kul. Jag skrev följande på svenska

Bästa fru Andersson

Tack för ert rara brev. Tyvärr talar jag inte engelska. Det är min söta granne som översatt ert brev åt mig. Och som hjälpt mig att svara.
Är ni alldeles säker på detta?

Jag tillhör nämligen organisationen Balders brödutdelare och vi tror inte på att inlemma oss med ett ogudaktigt samhälle.

Vi försöker helt och hållet avskärma oss från den nuvarande samhällsordningen och därför avstår vi av rent religiösa orsaker från såväl bostadsadress som telefon.

Vill ni skänka pengar till vår organisation så är mitt förslag att ni lägger dem i ett kuvert och skickar dem till.

Balders brödutdelare
PR Statens Kassaservice

Bäggrödsbrölet 666

236 85 Fläskefors

Med utsökta hälsningar

Jeremias Tamigdärbak


Sedan körde jag det genom Googles översättare

Mrs. Andersson

Thank you for your sweet letter. Unfortunately I do not speak English. It is my sweet neighbor who translated your letter to me. And that helped me to answer.
Are you quite sure of this?

I belong to the organization namely Baldur bread dispensers and we do not believe in incorporating us with an ungodly society.

We try to completely cut ourselves off from the existing social order and so we abstained from the purely religious reasons from both the residential address of the phone.

Would you donate money to our organization, it is my suggestion that you put them in an envelope and send them to.

Baldur's bread dispensers
PR National Kassaservice

Bäggrödsbrölet 666

236 85 Pork Fors

With exquisite greetings

Jeremiah Tamigdärbak



Får jag svar till Mr. Tamigdärbak så lovar jag att återkomma med detta hit till min blog.

1 kommentar:

Anonym sa...

vad jag letade efter, tack

Etiketter

politik (70) filosofi (18) Böcker (13) Kultur (11) Musik (11) Film (8) IT (7) religion (7) Gnäll (6) Media (6) Humor (5) Internet (5) rasism (5) Historia (4) Konst (4) Visor (4) Datorer (3) Debatt (3) Radio (3) Sunk (3) TV (3) Verslära (3) schlager (3) träning (3) Äldreomsorg (3) England (2) Etik (2) Göteborg (2) James Bond (2) Korrelation (2) Kul (2) Miljö (2) Poddradio (2) Språk (2) Teknik (2) café (2) journalistik (2) jämställdhet (2) mat (2) nostalgi (2) psykologi (2) skola (2) Barn (1) Björktavlor (1) Blog (1) Bröllop (1) Deckare (1) EU (1) Faktiodet (1) GP (1) Gnällbältet (1) HBT (1) Hyland (1) Istanbul (1) Kausalitet (1) Komik (1) Konsert (1) Kärnkraft (1) Norge (1) Original (1) Oscar Wilde (1) Povel Ramel (1) Privat (1) Recept (1) Resor (1) Ryssland (1) Rövare (1) STIM (1) Speedway (1) Spel (1) Text (1) Tidningar (1) Typografi (1) Vätgas (1) Web (1) alkohol (1) barnuppfostran (1) beethoven (1) blogg (1) bluff (1) dataspel (1) deklaration (1) diplomati (1) fiol (1) folkmusik (1) gjutjärn (1) hiphop (1) kalkon (1) kläder (1) kollektivtrafik (1) kolonialism (1) kulning (1) kärlek (1) mode (1) mässa (1) noveller (1) nyheter (1) pekoral (1) personligheter (1) rykten (1) skatt (1) skämt (1) spam (1) statistik (1) textäventyr (1) upphovsrätt (1) ylande (1)