måndag 5 oktober 2009

Alla vet allt

Det började på min hustrus 50-årskalas. Jag skulle skriva en födelsedagsvisa och framföra den i all anspråkslöshet.
Dagen därpå låg jag på YouTube. En gäst hade filmat mig med mobilen utan att jag visste om det.
Visserligen försvann klippet efter en tid men ändå. Det fick mig att fundera vidare på min tes om att det inte är Storebror som är farlig – utan Lillasyster. Det är grannen som kan ta reda på allt om dig.
Marshall McLuhan myntade uttrycket Den Globala Byn och även i den digitala världen finns det gummor som sitter och glanar bakom gardiner för att få reda på vad grannen gör.
Det var så visan Alla Vet Allt föddes.
Den spelades in ganska hastigt och ännu mer lustigt av vännen Mats och sedan hände ingenting.
Sedan hände ingenting... och ingenting.

Sedan en dag dimper det ned ett brev. En ung, söt och energisk spanjorska vid namn Ana vill absolut göra en musikvideo av det hela.

Så under en solig fredag i oktober spelar vi in tre timmar video vilket sedan klipps ned av Ana till två minuter video. Jag blev mycket nöjd. Hoppas ni blir det också.

Inga kommentarer:

Etiketter

politik (70) filosofi (18) Böcker (13) Kultur (11) Musik (11) Film (8) IT (7) religion (7) Gnäll (6) Media (6) Humor (5) Internet (5) rasism (5) Historia (4) Konst (4) Visor (4) Datorer (3) Debatt (3) Radio (3) Sunk (3) TV (3) Verslära (3) schlager (3) träning (3) Äldreomsorg (3) England (2) Etik (2) Göteborg (2) James Bond (2) Korrelation (2) Kul (2) Miljö (2) Poddradio (2) Språk (2) Teknik (2) café (2) journalistik (2) jämställdhet (2) mat (2) nostalgi (2) psykologi (2) skola (2) Barn (1) Björktavlor (1) Blog (1) Bröllop (1) Deckare (1) EU (1) Faktiodet (1) GP (1) Gnällbältet (1) HBT (1) Hyland (1) Istanbul (1) Kausalitet (1) Komik (1) Konsert (1) Kärnkraft (1) Norge (1) Original (1) Oscar Wilde (1) Povel Ramel (1) Privat (1) Recept (1) Resor (1) Ryssland (1) Rövare (1) STIM (1) Speedway (1) Spel (1) Text (1) Tidningar (1) Typografi (1) Vätgas (1) Web (1) alkohol (1) barnuppfostran (1) beethoven (1) blogg (1) bluff (1) dataspel (1) deklaration (1) diplomati (1) fiol (1) folkmusik (1) gjutjärn (1) hiphop (1) kalkon (1) kläder (1) kollektivtrafik (1) kolonialism (1) kulning (1) kärlek (1) mode (1) mässa (1) noveller (1) nyheter (1) pekoral (1) personligheter (1) rykten (1) skatt (1) skämt (1) spam (1) statistik (1) textäventyr (1) upphovsrätt (1) ylande (1)