torsdag 23 april 2009

Deklaration

Var det bättre förr? Det var bökigare och lite roligare i alla fall.
Jag har nämligen deklarerat. Jag loggade in på skatteverkets webplats, skrev in några obegripliga siffror och; Hipp, happ så var det klart.
Sedan fick jag för mig att spara alltsammans så jag installerade PrimoPDF för att kunna spara något resultat från mitt arbete.


Sedan kom jag att tänka på hur jag deklarerade för några år sedan. Blanketten fick jag fylla i för hand. Sedan sparade man allt tills sista minuten innan man masade sig ned till Skatteverket (eller Göteborgs Fögderi som det hette). Man lade blanketten i dess brevlåda. Sen gick man och belönade sig själv med en stor öl på puben.

Förutom ölen så var det inte bättre förr.

1 kommentar:

Tina sa...

Ha, ha, ha...! Väldigt rolig Nemi-strip!
Jag har inte lyckats skaffa mig någon e-legitimation (vad jag vet!) så jag använder fortfarande brevlådan hos Skatteverket.

Men ingen öl efteråt dock...

Etiketter

politik (70) filosofi (18) Böcker (13) Kultur (11) Musik (11) Film (8) IT (7) religion (7) Gnäll (6) Media (6) Humor (5) Internet (5) rasism (5) Historia (4) Konst (4) Visor (4) Datorer (3) Debatt (3) Radio (3) Sunk (3) TV (3) Verslära (3) schlager (3) träning (3) Äldreomsorg (3) England (2) Etik (2) Göteborg (2) James Bond (2) Korrelation (2) Kul (2) Miljö (2) Poddradio (2) Språk (2) Teknik (2) café (2) journalistik (2) jämställdhet (2) mat (2) nostalgi (2) psykologi (2) skola (2) Barn (1) Björktavlor (1) Blog (1) Bröllop (1) Deckare (1) EU (1) Faktiodet (1) GP (1) Gnällbältet (1) HBT (1) Hyland (1) Istanbul (1) Kausalitet (1) Komik (1) Konsert (1) Kärnkraft (1) Norge (1) Original (1) Oscar Wilde (1) Povel Ramel (1) Privat (1) Recept (1) Resor (1) Ryssland (1) Rövare (1) STIM (1) Speedway (1) Spel (1) Text (1) Tidningar (1) Typografi (1) Vätgas (1) Web (1) alkohol (1) barnuppfostran (1) beethoven (1) blogg (1) bluff (1) dataspel (1) deklaration (1) diplomati (1) fiol (1) folkmusik (1) gjutjärn (1) hiphop (1) kalkon (1) kläder (1) kollektivtrafik (1) kolonialism (1) kulning (1) kärlek (1) mode (1) mässa (1) noveller (1) nyheter (1) pekoral (1) personligheter (1) rykten (1) skatt (1) skämt (1) spam (1) statistik (1) textäventyr (1) upphovsrätt (1) ylande (1)