lördag 23 februari 2013

Är du Svensk lille vän?


Var vänlig och svara på dessa påståenden.
Svara i form av en siffra mellan 1 och 5, där "1" betyder "Håller inte alls med" och "5" betyder "Så är det och så ska det vara".

  1. Jag vill att skolavslutningar alltid ska firas i kyrkan.
  2. Jag tycker att man skall ha adventsljusstake i fönstret.
  3. Jag vet hur man står i kö och köar alltid i butiken.
  4. Jag sätter mig alltid på ett tomt säte i bussen.
  5. Jag har med mig matlåda till jobbet.
  6. Jag lägger mina julklappar under granen.
  7. Jag tittar alltid på Kalle Anka på Julafton.
  8. Jag dricker snaps och äter sill på Midsommar.
  9. Jag tutar aldrig i trafiken.
  10. Jag läser Astrid Lindgren, Selma Lagerlöf, Elsa Beskow och Esaisas Tegnér.
  11. Jag åker Vasaloppet eller tittar åtminstone på det i tv.
  12. Jag firar alltid Sveriges Nationaldag på Soliden
  13. Jag dansar svensk folkdans och lyssnar till svensk folkmusik.
  14. Jag har bonader på väggen och / eller trasmattor på golvet.
  15. Jag håller upp dörren för de som kommer efter mig.
  16. Jag tränger mig aldrig på.


Resultat

Mindre än 16: Du är inte bara väldigt osvensk. Du är också usel på matte
16 - 32: Du är svenskfientlig och inte assimilerad. Anmäl dig genast till en kurs i Äkta Svenskhet så att du kan bli assimilerad och få lära dig att bli En Äkta Svensk och stolt över ditt land.
32 - 48: Du är väl inte nykterist? Köp dig en trasmatta och lär dig dansa slängpolska så kanske du kan du få bli upphöjd till Äkta Svensk. Det finaste man kan vara!
48 - 64: Nu börjar du närma dig Sverige. Jobba på det. Lite mer assimilering krävs för att du ska kunna få känna dig som en Äkta Svensk.
64 - 80: Gratulerar. Du har förstått nationalismens inre kärna. Du vet vad som menas med En Äkta Svensk och är en förebild för alla som inte ännu sett ljuset.
Större än 80: Hmm. Du kanske inte är så bra på matematik men detta är ingen nackdel för En Äkta Svensk.

1 kommentar:

Kim Demaret sa...

Fråga 4: Hmm, inte brukar jag sätta mig i knäet på folk i alla fall! 5 poäng där...

Etiketter

politik (70) filosofi (18) Böcker (13) Kultur (11) Musik (11) Film (8) IT (7) religion (7) Gnäll (6) Media (6) Humor (5) Internet (5) rasism (5) Historia (4) Konst (4) Visor (4) Datorer (3) Debatt (3) Radio (3) Sunk (3) TV (3) Verslära (3) schlager (3) träning (3) Äldreomsorg (3) England (2) Etik (2) Göteborg (2) James Bond (2) Korrelation (2) Kul (2) Miljö (2) Poddradio (2) Språk (2) Teknik (2) café (2) journalistik (2) jämställdhet (2) mat (2) nostalgi (2) psykologi (2) skola (2) Barn (1) Björktavlor (1) Blog (1) Bröllop (1) Deckare (1) EU (1) Faktiodet (1) GP (1) Gnällbältet (1) HBT (1) Hyland (1) Istanbul (1) Kausalitet (1) Komik (1) Konsert (1) Kärnkraft (1) Norge (1) Original (1) Oscar Wilde (1) Povel Ramel (1) Privat (1) Recept (1) Resor (1) Ryssland (1) Rövare (1) STIM (1) Speedway (1) Spel (1) Text (1) Tidningar (1) Typografi (1) Vätgas (1) Web (1) alkohol (1) barnuppfostran (1) beethoven (1) blogg (1) bluff (1) dataspel (1) deklaration (1) diplomati (1) fiol (1) folkmusik (1) gjutjärn (1) hiphop (1) kalkon (1) kläder (1) kollektivtrafik (1) kolonialism (1) kulning (1) kärlek (1) mode (1) mässa (1) noveller (1) nyheter (1) pekoral (1) personligheter (1) rykten (1) skatt (1) skämt (1) spam (1) statistik (1) textäventyr (1) upphovsrätt (1) ylande (1)